Wie's hier?

Ons het 14 gaste aanlyn

Besoekers

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterVandag46
mod_vvisit_counterGister444
mod_vvisit_counterHierdie week46
mod_vvisit_counterVerlede week2067
mod_vvisit_counterHierdie maand1851
mod_vvisit_counterVerlede maand7821
mod_vvisit_counterAlle dae653798

Aanlyn (20 minute gelede): 6
Jou IP: 34.231.21.83
,
Today: Jun 07, 2020
Fout
  • Fout met die laai van toevoer-data.
'n Netwerk van dienste aan gemeentes van die VGK Kaapland en die NGK Wes- en Suid-Kaapland
Missie:
Communitas begelei gemeentes in die ontdekking van hulle roeping en die ontsluiting van hulle gawes
Die doel van die netwerk is geleë in die missie van Comunitas:
Communitas is ’n netwerk van kommissies van die VGK Sinode Kaapland en die NG Sinodes Wes- en Suid-Kaap en Oos-Kaap wat in lyn met die sinodes se missie, kapasiteit in gemeentes bou sodat gemeentes hulle roeping ontdek en hulle gawes ontsluit

Communitas bou kapasiteit deur begeleidingsdienste soos roepingsontdekking, bedieningsbeplanning ens in lyn met die Sinode en gemeentes se roeping.

Die volgende kommissies van die betrokke Sinodes het die inisiatief geneem om Communitas te stig en vorm deel van die Communitas-netwerk:
  1. SKG (Verenigde Kommissie van die NG en VGK)
  2. GKS Kommissie vir Gemeenteontwikkeling
  3. Kommissie vir Vrouelidmate
  4. SKP (NG Kerk Wes- en Suid-Kaap)
  5. VBO (NG Kerk Wes- en Suid-Kaap)
  6. SJK en SCO
  7. Kuratoria (NG Kerk Wes- en Suid-Kaap)
  8. Sinodale kommissie Oos-Kaap

Hierdie lys kan uitbrei soos wat ander kommissies en rolspelers deel wil word van die netwerk.

Vertrekpunte in ons dienslewering:
Bogenoemde missiestelling impliseer oa die volgende vertrekpunte:
  1. Gemeentes is nie die objek van ons dienslewering is nie, maar aktiewe medewerkings in die ontdekking van hulle roeping en die ontsluiting van hulle Godgegewe gawes.
  2. Communitas werk dus nie met ’n probleemoplossende benadering tov ons diens aan gemeentes en leraars nie, maar ’n waarderende of volwasse leer-benadering. Konkreet beteken dit dat die gemeentes, leraars en gemeenteleiers self oor die oplossings beskik en dat Communitas hulle help om dit te ontdek en te deel met ander gemeentes.
  3. Teologies beteken dit dat ons gemeentes sien as bewegings binne die kragveld van die Gees. Gemeentes is geskenke van God aan die wêreld wat as teken en voorsmaak van die Koninkryk instrumenteel kan wees in die realisering van God se sending in Sy wêreld.
  4. Ons glo dat die Gees aan gemeentes al die gawes en bronne gee om hulle missionêre roeping te realiseer. Communitas wil daarom met gemeentes netwerk om hulle by te staan in die proses van roepingsontdekking en -verheldering en die ontsluiting van hulle gawes.
Waardes

In die uitleef van ons missie sien ons die volgende waardes as rigtinggewend:

  • Waarderende en leerbare ingesteldheid teenoor die gemeente
  • Deernis & egtheid in ons begeleiding en ondersteuning van predikante en gemeenteleiers
  • Uitnemendheid tov die kwaliteit van ons dienslewering
  • Geloofsverwagting en –afwagting tov wat die Drie-enige God in en deur gemeentes kan doen
  • Die stel van voortdurende uitdaging
  • Onderlinge goeie verhoudinge

teologie_transisie_header

Communitas het ‘n baie besondere konferensie gehou met 'n fokus op Teologie in tye van Transisie, ter viering van die bydraes van Coenie Burger.  
Hy was dié een teoloog wat ander ingenooi het vir ‘n voortgaande gesprek – nie alleen oor die dinamika van gemeentes nie, maar oor ‘n wye reeks van teologiese onderwerpe. Voortgaande gesprek is tiperend van Coenie se werk en leefstyl. Óf ons nou vergadering hou en óf ons net koffie drink, daar is altyd ‘n geleentheid om oor ‘n interessante nuwe teologiese tema gesprek te voer. Die gesprekke met Coenie is altyd verrykend, inklusief, uitdagend én voortgaande!
Coenie het ingestem vir die geleentheid op voorwaarde dat ons die konferensie so sal inrig dat ons nie net oor die verlede praat nie, maar saam onderskei oor die toekoms. Ons het dus teruggekyk oor die tydperk waarin sy loopbaan ontvou het, sodat ons saam kan vorentoe kyk!

Hier is nou 'n aantal van die bydraes van die konferensie, beide klankbane as Word en PowerPoint aanbiedinge.  Geniet dit!

Vriendelike groete

Frederick Marais

Communitas-Bestuurder

BYDRAES

teologie_transisie_header

Communitas nooi jou graag uit na ‘n baie besondere geleentheid. Ons begin 2012 met ‘n konferensie om die bydrae van Coenie Burger te vier. Ons nooi jou persoonlik omdat ons weet dat jou pad op een of ander manier met dié van Coenie gekruis het en dat jy sal belangstel.

Vir baie van ons was en is Coenie dié een gewees wat ons ingenooi het vir ‘n voortgaande gesprek – nie alleen oor die dinamika van gemeentes nie, maar oor ‘n wye reeks van teologiese onderwerpe. Voortgaande gesprek  is tiperend van Coenie se werk en leefstyl. Óf ons nou vergadering hou en óf ons net koffie drink, daar is altyd ‘n geleentheid om oor ‘n interessante nuwe teologiese tema gesprek te voer. Die gesprekke met Coenie is altyd verrykend, inklusief, uitdagend én voortgaande! Coenie het ingestem vir die geleentheid op voorwaarde dat ons die konferensie so sal inrig dat ons nie net oor die verlede praat nie, maar saam onderskei oor die toekoms. Ons gaan dus terugkyk oor die tydperk waarin sy loopbaan ontvou het, sodat ons saam kan vorentoe kyk!

Ons het daarom besluit om ‘n konferensie ter viering van sy bydrae soos ‘n voortgaande inklusiewe gesprek te organiseer. Die Internasionale Navorsings-Konsortium – waarvan Coenie ‘n stigterlid is – kom Januarie 2012  in Stellenbosch bymekaar en die lede van die konsortium sal ook die konferensie bywoon. Onder hulle tel onder andere Pat Keifert, Pat Taylor-Ellison en Stanley Green uit die VSA, Michael Herbst en Martin Reppenburgh uit Duitsland, Henk de Roest en andere uit Nederland. Hulle is internasionale gespreksgenote van Coenie wat oor meer as ‘n dekade.

Die Nagraadse Diploma in Teologie (met spesialisasie in Missionale leierskap) is 'n geloofsonderskeidingsreis waar die Drie-enige God se roeping opnuut ontdek word vir jouself as geestelike leier, vir die gemeente waarin jy betrokke is en vir die gemeenskap waarbinne die gemeente funksioneer.  Die reis beoog om die bedieningsuitdagings van gevestigde kerke vanuit die oopwindende prespektief van missionale teologie en hermeneutiek te bedink. Kursusgangers se kapsiteit word gebou om hierdie nuwe styl van leierskap, akademiese dissipline en bedieningspraktyk aan te leer en in te oefen. Die uitkoms daarvan moet realiseer in die transformasie van ̓n Christendom-institutêre model van kerkwees tot ̓n dinamiese missionale model, oftewel van ̓n selfgesentreerde gemeente tot ̓n gemeente wat koninkryks-gemeenskappe vorm oor die verdelingslyne van ons samelewing

Kom word deel van 'n gestuurde studiereis!

  • Deel in die opwindende geleenthede wat in Suider-Afrika deur missionale transformasie ontvou.
  • Ervaar geestelike groei saam met mede-studente en dosente.
  • Kom drie maal per jaar vir ‘n week lank byeen.
  • Ervaar kruis-kulturele blootstelling en deel in die internasionale en ekumeniese samewerkingsooreenkoms van die "Vennootskap vir Gestuurde Gemeentes".

Die program is daarop toegespits om leiers in Suider-Afrika toe te rus om hul geloofsgemeenskappe te lei in 'n kulturele transformasieproses. Dit kom neer op ̓n teologiese paradigmaverskuiwing wat veel ingrypender is as die aanleer van nuwe tegniese vaardighede.  Die aanbiedingswyse en leersituasie as sodanig en die navorsingstyl poog om die nuwe paradigma te beliggaam, te demonstreer en te fasiliteer. Leierskap word gesien as ̓n uitvloeisel van ̓n lewe in die Triniteit, van luister en dien en die skep van betroubare gemeenskap oor grense.

 

Attachments:
FileBeskrywingFile size
Download this file (Advertensie-Afr-2010-MDiv_Missionale_Leierskap.doc)Advertensie-Afr-2010-MDiv_Missionale_Leierskap.docInhoud van die kursus in Missionale Leierskap45 Kb

Paper read at the Acts Conference in Stellenbosch in May 2009

Abstract

The crossing of boundaries is a key element in understanding the way the Holy Spirit grows the church in The Acts of the Apostles.  Whereas Luke's Gospel focuses on the way the salvation of Jesus Christ impacted all levels of Jewish society in a vertical manner, Acts shows how the Holy Spirit inspired the believers in various ways to cross horizontal boundaries.  We read of the crossing of language, economical, sociological, geographical, cultural, ethnic, religious and intellectual boundaries.  This far-reaching boundary crossing forms an integral part of the dynamics of a missional understanding of the work of the Holy Spirit, the Trinity, the way the church grew in the first century AD and indeed of what a missional church looks like.

The Gospel of Luke and Acts

1.  Luke tells the story about Jesus and the spreading of the gospel in two more or less equal parts, The Gospel of Luke and the Acts of the Apostels.  The Gospel focuses on the ministry of Jesus to the Jewish nation and Acts on the ministry of the Holy Spirit through the believers to the nation of the world.

The two parts of his story correspond to one another in an ingenious way:

  • Luke 1-9 tells about the spreading of the Gospel as does Acts 1-12 - the geography is just turned around: in the Gospel Jesus starts and works mainly in the rural areas of Galilee and Judea, whereas in Acts the Spirit leads the church from the city Jerusalem to the rural areas of Galilee and Judea.
  • Luke 10-19 tells a travel story as does Acts 13-20 - in the Gospel Jesus is on his way to Jerusalem for the consummation of his mission and in Acts Paul takes the gospel to Asia and Europe on three missionary travels.
  • Luke 20-24 tells the story of a hearing as does Acts 21-28 - Jesus and Paul appear before the same three tribunals, the Jewish Sanhedrin (Luke 22 - Acts 22), the Roman governor (Luke 23 - Acts 25) and one of the Herod kings (Luke 23 - Acts 25).

Luke's Gospel thus focuses on the spreading of the gospel to Jerusalem, the heart of the Jewish nation, and his Acts focuses on the spreading of the gospel to Rome, the heart of the Roman empire.

The implication for a missional theology, of this way the gospel spread in the first century, is that in its focus on the locality of people in the community, it must always also reckon with the communities across geographical boundaries, the Judea's, Samaria's and the ends of the earth (Acts 1:8).  Going local should never stand against going global.